شرکت (EY Japan) در حال مبارزه با تولید نوشیدنی (Sake) تقلبی با استفاده از بلاکچین (Blockchain)

 

شرکت (EY Japan) ، شعبه ژاپنی شرکت حسابداری جهانی ارنست اند یانگ (Ernst & Young) ، اعلام کرده است که قصد دارد یک سیستم بلاکچین (Blockchain) را برای ردیابی نوشیدنی پرطرفدار و ملی ژاپنی ها که از عرق برنج تهیه می شود به نام ساکی (sake) و میوه ژاپنی و جلوگیری از فروش محصولات تقلبی ، راه اندازی کند.

 

براساس گزارش (Nikkei Review) ، پس از رفع تهدیدات ناشی از ویروس کرونا و ایجاد یک محیط تجاری پایدار در منطقه ، شرکت (EY Japan) بلاکچین (Blockchain) نوشیدنی (SAKE) را در سراسر آسیا راه اندازی می کند.

 

بنا بر گزارش ها ، این شرکت از هنگ کنگ و سنگاپور به عنوان بازارهای عمده ای که به طور مشابهی در حال استفاده از فناوری های دفتر کل توزیع شده (distributed ledger) هستند الگوبرداری می کند.

 

شرکت (EY Japan) در حال مقابله با تولید محصولات تقلبی با استفاده از بلاکچین (blockchain)

اعلام راه اندازی بلاکچین (Blockchain) نوشیدنی (SAKE) در میان افزایش صادرات میوه و شراب برنج (sake) ژاپنی و به دلیل افزایش  ۵٫۳ درصدی تقاضای خارجی برای مشروبات الکلی به ۲۲۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ ، و سه برابر شدن صادرات میوه ژاپنی طی یک دهه گذشته منتشر شده است.

 

این بلاکچین (blockchain) برای ردیابی و ثبت اطلاعات دقیق در سراسر زنجیره تأمین محصولات ژاپنی از جمله اطلاعاتی در مورد مبدا تولید و راه های تحویل استفاده خواهد شد.

 

دسترسی مصرف کنندگان نوشیدنی (Sake) به بانک اطلاعاتی بلاکچین (blockchain) از طریق کد QR

اطلاعات مربوط به مواد تشکیل دهنده و کارخانه های تولید نوشیدنی نیز در بلاکچین (blockchain) بارگذاری می شوند.

 

(Hideaki Kajiura) مشاور شرکت (EY) اظهار داشت: امکان ثبت روند تولید و منشأ محصول [sake] به تشخیص آن از محصولات تقلبی کمک می کند.”

 

مصرف کنندگان با اسکن یک کد QR که بر روی بطری چاپ شده است ، می توانند به اطلاعات ثبت شده و توصیه هایی برای ترکیب غذایی دسترسی پیدا کنند . داده ها به سه زبان انگلیسی ، چینی و کره ای قابل دسترسی خواهند بود.

 

اطلاعاتی در خصوص دمای دقیق نوشیدنی در طول زنجیره تأمین نیز ثبت خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که تولید محصول در یک محیط بهینه انجام گرفته است و همچنین نحوه حمل و نقل و نگهداری در رستوران های خارج از کشور و فروشگاه ها نیز به صورت استاندارد و در دمای مناسب انجام شده است.

 

تولید کنندگان نیز از این اطلاعات استفاده می کنند تا از فرصت هایی برای صرفه جویی در بهره وری تولید و کمپین های بازاریابی هدفمند برخوردار شوند.

 

ارنست اند یانگ (EY) در سال ۲۰۱۹ از بلاکچین (blockchain) برای ردیابی شراب استفاده کرده است

این پروژه اولین اقدام شرکت (EY) برای ردیابی نوشیدنی های الکلی با استفاده از بلاکچین (blockchain) نیست ، این شرکت پلت فرم اختصاصی DLT خود را از ماه مه سال گذشته به (Blockchain Wine Pte. Ltd.) ارائه داده است ، بلاکچین (blockchain) شرکت (EY) اصالت محصول ، زنجیره تأمین و ترکیبات شراب های اروپایی در پنج بازار آسیا را از ماه مه سال گذشته ردیابی می کند.

 

در تاریخ ۱۹ مارس ، (EY) با همکاری مایکروسافت (Microsoft) و کانسنسیس (ConsenSys) ، خط مبنای (Baseline) پلتفرم توکنیزیشن و قراردادهای هوشمند اوپن سورس خود را راه اندازی کرد.

 

ترجمه شده توسط دلاریپتو

بیشتر بخوانید

  • دو ماه قبل ، آندریاس آنتونوپولوس (Andreas Antonopoulos ) علت سقوط بیت کوین (Bitcoin) را توضیح داده بود

  • اتحادیه اروپا در دوراهی تصمیم گیری در خصوص لیبرا (Libra)

  • مقاله ای در خصوص مشکل مقیاس پذیری بلاکچین

منبع:

شرکت (EY Japan) در حال مبارزه با تولید نوشیدنی (Sake) تقلبی با استفاده از بلاکچین (Blockchain)


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها